Volvo FH I-Save

VOLVO FH I-SAVE NU NOG ZUINIGER

NEBIM

De Volvo FH I-Save is verder verbeterd. Het resultaat: nog lager brandstofverbruik, minder CO2-uitstoot en betere rijeigenschappen. Maak kennis met de verbeteringen.

MOTOR LEVERT NOG BETERE PRESTATIES

Om het verbrandingsproces van de motoren nog verder te optimaliseren, heeft Volvo Trucks de injectoren, compressie en nokkenas van de Volvo FH I-Save verder aangepast aan de verfijnde en unieke zuigers met nieuw golfpatroon. Ook het totale gewicht en de interne wrijving werden verminderd en daarmee verbeterd. De krachtige turbolader en oliepomp hebben upgrades gekregen en zelfs de filters voor olie, brandstof en lucht hebben gepatenteerde verfijningen voor nog betere prestaties.

SOEPELER, SLIMMER EN SNELLER

Het hart van I-Save is de 13-liter motor met Volvo’s Turbo Compound-technologie, D13TC, die het mogelijk maakt om langere tijd met een laag motortoerental en in hoge versnellingen te rijden. Het resultaat is een soepelere en stillere rit. De motor kan over het hele toerentalbereik met een hoog rendement draaien, met het beste resultaat van 900 tot 1.300 tpm. Naast alle hardware-updates is er een nieuwe generatie software voor motormanagement toegevoegd, die op zijn beurt communiceert met een vernieuwde I-Shift-versnellingsbak. Het resultaat verbetert niet alleen het brandstofverbruik, maar zorgt ook voor duidelijk verbeterde rijeigenschappen, aangezien de intelligente update van de schakelstrategie zorgt voor een snellere respons en een nog harmonieuzere rijervaring.

NIEUWE KOPPELSOFTWARE VOOR MEER EFFICIENCY

I-Torque is Volvo’s nieuwe intelligente koppelsoftware die de energie-efficiëntie verhoogt door de topografische gegevens van I-See te analyseren en het rijden aan te passen aan de daadwerkelijke route. I-See gebruikt informatie over de geplande route om de kinetische energie van de truck zo goed mogelijk te benutten bij het rijden in heuvelachtig terrein. De nieuwe I-Torque-functie beheert de versnellingskeuze, het motorkoppel en het remmen wanneer I-Cruise wordt geactiveerd.

BETERE AERODYNAMICA

In het internationale transport over langere afstanden speelt de aerodynamica van de truck een belangrijke rol voor het brandstofverbruik. Er zijn verschillende wijzigingen doorgevoerd om de luchtstroom te verbeteren, zoals kleinere openingen aan de voorkant van de cabine en een langere deurverlenging.

HET RESULTAAT: TOT 13% MINDER VERBRUIK

I-Save werd geïntroduceerd in 2019. Naast de bestaande vermogens van 460 en 500 pk wordt nu ook 420 pk toegevoegd. Alle motoren zijn geschikt om te rijden op HVO100: een hernieuwbare diesel in de vorm van gehydrogeneerde plantaardige grondstoffen. De FH, FM en FMX van Volvo Trucks met standaard 11- en 13-liter Euro 6-motoren krijgen ook updates die de energie-efficiëntie zullen verhogen. Met de verfijningen kan I-Save het brandstofverbruik tot 13% verlagen, in vergelijking met het verbruiksniveau toen het in 2019 werd geïntroduceerd.

BENIEUWD WAT U KUNT BESPAREN MET DE VOLVO FH I-SAVE?